Recenze

Jaroslav POLÁK

Phil Hine: Pseudonomicon (Recenze)

Útlá knížka významného představitele chaosmagie Phila Hinea mne, jako obdivovatele díla H. P. Lovecrafta, zaujala především zpracovávanou tématikou, a samozřejmě jsem také četl jeho zatím jedinou do češtiny přeloženou knihu Prachaos a velice se mi zamlouvala.

9.12.2012 v 19:33 | Karma článku: 10.42 | Přečteno: 1015 | Diskuse

Jaroslav POLÁK

Edward O. Wilson: Konsilience – jednota vědění (recenze)

Kniha s podtitulem "O nezbytnosti sjednocení přírodních a humanitních věd" mne nemohla nezaujmout. Zvláště proto, že vím, jak na sebe tyto dva tábory odborníků často nevraží. A také proto, že sám tuto nevraživost pociťuji jako stav, jenž by bylo více než záhodno nějak překlenout.

8.11.2012 v 10:07 | Karma článku: 11.57 | Přečteno: 740 | Diskuse

Jaroslav POLÁK

Kniha o nekonečnu (recenze)

Nekonečno mě fascinovalo odedávna, už jako kluka. Snažil jsem se představit si nekonečný vesmír či nekonečný regres – pamatuji si na krabičku zápalek, na níž byl nakreslený orel, nesoucí ve spárech krabičku zápalek, na níž byl orel... A samozřejmě Pes jitrničku sežral!

6.11.2012 v 14:08 | Karma článku: 15.55 | Přečteno: 1291 | Diskuse

Jaroslav POLÁK

Maja Lidia Kossakowska: Rozsévač větru (recenze)

"Dříve než vznikl vesmír a čas, stvořil Pán anděly, aby mu pomáhali v Jeho díle. Jednoho dne však opustil své Království. Archandělé utajili Jeho zmizení, aby obhájili smysl své existence..." To nezní špatně, že?

2.11.2012 v 9:01 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 723 | Diskuse

Jaroslav POLÁK

Anton S. LaVey: Satanské rituály (recenze)

Zatímco "Satanská bible", prvotina zakladatele novodobého satanismu Antona Szandora LaVeye (1930-1997), poprvé vyšla česky v roce 1991, na jeho další knihu museli čeští zájemci o jeho dílo čekat celých 19 let. "Satanské rituály" vyšly v roce 2010, nepočítáme-li ovšem nepříliš zdařilý a pouze soukromě vydaný překlad nestora českého satanismu Jiřího "BigBosse" Valtera. Jak se vyvedl překlad nový? K tomu se dostaneme, nejprve však pojednám o knize jako takové.

31.10.2012 v 16:34 | Karma článku: 10.99 | Přečteno: 2213 | Diskuse

Jaroslav POLÁK

Lon Milo Duquette: Můj život s duchy (recenze)

Kniha, která se jmenuje "Můj život s duchy" a jejíž podtitul je "Magická autobiografie" může vzbudit v člověku podezření, že se jedná jen o další komerční esoterický škvár. V tomto případě, a poněkud navzdory obálce, tomu tak rozhodně není.

24.10.2012 v 10:50 | Karma článku: 8.12 | Přečteno: 734 |

Jaroslav POLÁK

Jozef Karika: Magie peněz: manuál finanční magie (recenze)

Kniha, která se jmenuje „Magie peněz“ by mě svým titulem patrně nezaujala, kdyby jejím autorem nebyl Jozef Karika. Nejsem přítelem motivačních příruček, ale věděl jsem, že toto prvoplánová stokrát recyklovaná sbírka motivačních „mouder“ nebude.

16.10.2012 v 10:22 | Karma článku: 12.83 | Přečteno: 1781 |

Jaroslav POLÁK

Karika/Polák/Poláková: Kurz praktické magie (recenze)

Psát recenzi knihy, na níž jsem se částečně podílel autorsky a částečně jako odborný redaktor, i mně samotnému připadá poněkud chucpe, na druhou stranu je však těžištěm knihy text slovenského experimentálního spisovatele a bývalého mága Jozefa Kariky, který si zhodnocení a reklamu rozhodně zaslouží.

5.10.2012 v 13:00 | Karma článku: 11.84 | Přečteno: 1370 |

Jaroslav POLÁK

Andy Letcher: Magické houbičky (recenze)

Mám rád literaturu o drogách všeho druhu, mám svým způsobem rád dokonce i mnohdy velmi bizarní až blouznivou tvorbu psychedelických "kněží" a "teologů", nicméně Letcherova kniha mne příjemně překvapila tím, že se nejedná o dílo více či méně nekritického nadšence, nýbrž o zcela seriózní pojednání.

23.9.2012 v 19:04 | Karma článku: 12.94 | Přečteno: 969 |

Jaroslav POLÁK

Robert Lomas: Vidění v temnotách (recenze)

Pokud vědce a v podstatě ateistu a materialistu láká "něco víc", zvláště proto, že ví, že existují prožitky něčeho takového, a aby to prozkoumal, stane se svobodným zednářem, nelze pochybovat o tom, že napíše-li o tom všem knihu, bude to kniha rozhodně nevšední a zajímavá.

19.9.2012 v 11:18 | Karma článku: 11.26 | Přečteno: 730 |

Jaroslav POLÁK

Rick Strassman: DMT: Molekula duše (recenze)

Rád studuji problematiku týkající se změněných stavů vědomí a psychoaktivních látek a knihu o DMT, látce, která mne vždy velice zajímala, jsem si nemohl nechat ujít.

11.9.2012 v 10:30 | Karma článku: 14.60 | Přečteno: 2000 |

Jaroslav POLÁK

Jozef Karika: Brány meonu (recenze/úvaha)

"Zviditelnění a textové interpretování zážitků nazíraného – upozornění na jejich vliv v historii, je magickou evokací napomáhající oživení těchto obsahů v psychice čtenáře." (Brány meonu, s. 322)Je obtížné napsat s čistou hlavou recenzi na knihu, jež v tomto svém záměru uspěla!

4.9.2012 v 10:49 | Karma článku: 12.09 | Přečteno: 1172 |

Jaroslav POLÁK

Jozef Karika: Nepřítel státu (recenze)

Jste-li mými pravidelnými čtenáři, pak jste se na tomto blogu již setkali s recenzemi thrillerů slovenského autora Jozefa Kariky "Ve stínu mafie" a "Ve stínu mafie 2: Čas dravců", a víte také, že jak první díl, tak i jeho pokračování mne nadchly. Již předem musím říci, že třetí díl této série ve mně vyvolal pocity poněkud rozpačité.

25.8.2012 v 20:00 | Karma článku: 11.73 | Přečteno: 1027 |

Jaroslav POLÁK

Peter Westbroek: Život jako geologická síla (recenze)

Kniha nizozemského profesora geofyziologie Petera Westbroeka se mi dostala do rukou vlastně náhodou, ale okamžitě mě zaujala a přiměla k přečtení. Už z prvních stránek bylo totiž zřejmé, že její autor je nejen učený, ale též moudrý.

23.8.2012 v 16:52 | Karma článku: 13.21 | Přečteno: 912 |

Jaroslav POLÁK

Jozef Karika: Ve stínu mafie II – Čas dravců (recenze)

Když jsem poprvé otevíral pokračování skvělé románové Jozefa Kariky, trochu jsem se obával, že nebude tak dobré, jako kniha první, nicméně mé obavy se ukázaly jako liché. Autor udržel vysoko nastavenou laťku a dává čtenáři možnost setkat se tváří v tvář s dalšími dimenzemi zla.

14.8.2012 v 14:01 | Karma článku: 11.55 | Přečteno: 1487 |

Jaroslav POLÁK

Chasseguetová-Smirgelová: Kreativita a perverze (recenze)

Přestože dávám přednost hlubinně psychologicky zaměřeným knihám Junga, Hillmana, von Franzové a podobných autorů, fascinuje mne i erotičnem nabitý svět psychoanalýzy a kniha "Kreativita a perverze" francouzské psychoanalytičky Janine Chasseguetové-Smirgelové mne zaujala už svým názvem.

13.8.2012 v 13:13 | Karma článku: 9.49 | Přečteno: 1578 |

Jaroslav POLÁK

Lewis-Williams: Mysl v jeskyni a Uvnitř neolitické mysli (recenze)

Problematika lidského vědomí, jeho vzniku a souvislost tohoto druhu vědomí se spiritualitou či náboženstvím mne velice zajímá již několik posledních let a proto jsem bez výčitek svědomí zakoupil knihy johanesburgského profesora antropologie Davida Lewis-Williamse (druhou knihu napsal společně se svým kolegou Davidem Peacem). Má očekávání byla velká a musím konstatovat, že jsem nebyl zklamán.

8.8.2012 v 12:11 | Karma článku: 11.16 | Přečteno: 1220 |

Jaroslav POLÁK

Jozef Karika: Ve stínu mafie (recenze a úvaha)

Letos vyšel v českém překladu bestseller a románová prvotina slovenského spisovatele Jozefa Kariky „Ve stínu mafie“, což je kniha, jež opravdu zraje jako víno a zdá se být den ode dne aktuálnější. Ale nepředbíhejme a seznamme se nejprve s autorem.

31.7.2012 v 12:02 | Karma článku: 10.30 | Přečteno: 2135 | Diskuse

Jaroslav POLÁK

Vítejte v KLDR! (recenze a úvaha)

Musím říci, že českým dokumentárním filmem Vítejte v KLDR! (k vidění je naYouTube), který je vlastně záznamem cesty skupiny turistů po KLDR doplněný o jejich komentáře, jsem nebyl zklamán.

30.7.2012 v 11:04 | Karma článku: 14.83 | Přečteno: 1648 | Diskuse

Jaroslav POLÁK

Ťiang Žung: Totem vlka (recenze)

Ťiang Žungův Totem vlka je nejúspěšnějším a nejkontroverznějším současným čínským románem, který četly desítky milionů Číňanů a který získal zasloužený ohlas i za čínskými hranicemi. V roce 2010 vyšel i u nás v nezkrácené, tj. téměř šestisetstránkové, verzi ve skvělém překladu sinoložky Zuzany Li.

23.7.2012 v 10:09 | Karma článku: 10.70 | Přečteno: 891 | Diskuse
Počet článků 606 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1346

Narodil jsem se 5. března 1975 v Brně, kde také žiji. Zajímám se o pravoslaví, filosofii, religionistiku, fotografování a literaturu. Politicky jsem demokratický levičák. Nenápadně jurodivý.

Kontakty:
- jaroslavpolak1975@gmail.com
- Twitter
- Facebook
- Flickr (fotografie)

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Oblíbené články

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám

více