Jaroslav POLÁK

Narodil jsem se 5. března 1975 v Brně, kde také žiji. Zajímám se o pravoslaví, filosofii, religionistiku, fotografování a literaturu. Politicky jsem demokratický levičák. Nenápadně jurodivý.

Kontakty:
- jaroslavpolak1975@gmail.com
- Twitter
- Facebook
- Flickr (fotografie)
  • Počet článků 606
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1349x

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky

Oblíbené články

Jaroslav POLÁK

Kolemjdoucí s foťákem

Byly doby, kdy jsem se naivně považoval za fotografa. Po třech letech soustavného focení jsem ovšem dospěl k závěru, že do někoho takového mám ještě hodně daleko.

5.4.2016 v 0:44 | Karma: 21,20 | Přečteno: 636x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Černobílé pouliční fotografie z období červenec – prosinec 2015

Konečně jsem si našel čas udělat výběr z pouličních fotografií za druhou polovinu minulého roku. Nejprve ty černobílé.

19.2.2016 v 17:38 | Karma: 16,86 | Přečteno: 557x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Barevné pouliční fotografie z období červenec 2014 – červen 2015

Jak jsem slíbil posledně, dal jsem dohromady barevné pouliční fotografie za poslední rok. Třeba vás některé zaujmou.

30.7.2015 v 19:13 | Karma: 13,73 | Přečteno: 495x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Pouliční fotografie z období leden – červen 2015

Tak se po půl roce zase odhodlávám podělit se o výběr svých fotek, jde to jaksi hůř a hůř. Nějak si stále více uvědomuji, že skutečnému fotografovi stačí k sebeprezentaci tucet fotek a já jich pořád ještě zveřejňuji zbytečně moc.

21.7.2015 v 1:38 | Karma: 17,00 | Přečteno: 1186x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Koláže z podzimu 2014

V září a říjnu jsem si na chvíli odpočinul od intenzivního fotografování a vzhledem k tomu, že se mi dostalo do rukou množství zajímavého materiálu, vrátil jsem se po deseti letech k tvorbě koláží. Protože to není moje obvyklá tvorba, nechal jsem to uležet a teď jsem se odhodlal "vytřídit odpad" a podělit se o ty, které by snad mohly někoho zaujmout.

29.3.2015 v 22:28 | Karma: 12,11 | Přečteno: 399x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Pouliční fotografie z období červenec – prosinec 2014

Už dlouho jsem zde neprezentoval své fotografie. Ne snad, že bych nefotil, fotil jsem hodně, ale jaksi nebyla vůle a měl jsem hluboké pochybnosti o jakékoli hodnotě svých prací, což po pravdě řečeno trvá. Nicméně jsem vybral některé z těch snad lepších fotografií druhého pololetí minulého roku.

24.3.2015 v 20:33 | Karma: 14,44 | Přečteno: 640x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Výběr analogových street-fotografií z května a června 2014

Další várka pouličních fotografií pořízených různými filmovými fotoaparáty na širokou paletu filmů. Údaje o použitém fotoaparátu, objektivu a filmu se nacházejí vždy pod fotkou. Fotky jsou řazeny chronologicky od nejstarší k novějším.

2.9.2014 v 15:22 | Karma: 18,53 | Přečteno: 2197x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Výběr street-fotografií z května a června

Už je nejvyší čas na další výběr streetfotek z poslední doby. Jedná se o fotografie pořízené digitálně, o snímky pořízené na film se podělím později v jiném článku.

26.8.2014 v 12:57 | Karma: 15,50 | Přečteno: 444x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Výběr analogových street-fotografií března a dubna 2014

Pouliční fotografie pořízené různými filmovými fotoaparáty na širokou paletu filmů. Údaje o použitém fotoaparátu, objektivu a filmu se nacházejí vždy pod fotkou. Fotky jsou řazeny chronologicky od nejstarší k novějším.

21.6.2014 v 11:49 | Karma: 10,12 | Přečteno: 569x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Výběr analogových street-fotografií pořízených do konce února 2014

Už před časem jsem slíbil, že zde odprezentuji streetfota vyfocená filmovými fotoaparáty. Zde jsou fotky vzniklé do konce února 2014, novější se objeví brzy. Opět jsem rezignoval na vymýšlení originálních názvů, takže pouze uvádím (pod fotografiemi) údaje o použitém fotoaparátu a filmu. Fotky jsou řazeny chronologicky od nejstarší k novějším.

19.6.2014 v 10:05 | Karma: 11,72 | Přečteno: 542x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Jak si doma vyrobit za pár minut redscale film a jak na něj fotit

V rámci jisté renesance, jíž zažívá analogová fotografie, zvláště pokud jde o tzv. lomografii, neboli záměrné focení nekvalitními „retro“ fotoaparáty, se objevil mimo jiné i fenomén „redscale“ filmu, který posouvá barevnost fotografie směrem k červené. Pojďme si ho vyrobit!

13.6.2014 v 20:05 | Karma: 15,73 | Přečteno: 2642x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Melancholická Svitava fotoaparátem Pentacon Six

Minulý týden v sobotu jsem se zúčastnil fotografického semináře a lektorka s sebou přinesla krásnou starou středoformátovou dvouokou zrcadlovku východoněmecké provenience Pentacon Six s objektivem MC Biometar 2,8/120, na němž demonstrovala základní principy fotografické techniky.

25.5.2014 v 16:21 | Karma: 13,43 | Přečteno: 779x | Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Jihomoravští komunisté v černobílé, s humorem a s láskou

Fotky, které jsem pořídil na středečním předvolebním setkání jihomoravské KSČM v Brně, mají, zdá se mi, celkem zajímavou atmosféru a řekl bych že stojí za to se o ně podělit ani ne tak jako o fotky lidí s nějakým konkrétním politickým přesvědčením, ale jako fotky lidských bytostí vůbec.

23.5.2014 v 11:00 | Karma: 11,71 | Přečteno: 948x | Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Výběr street-fotografií z března a dubna

Přináším svým čtenářům další výběr streetfotek z poslední doby. Jedná se opět o fotky pořízené digitálně, o fotky pořízené na film se podělím později ve zvláštních článcích.

13.5.2014 v 14:14 | Karma: 10,77 | Přečteno: 553x | Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Pouliční portréty pořízené objektivem Pentacon Electric 4/200

Teleobjektiv Pentacon Electric 4/200 MC je poctivý kus železa, který se mi osvědčil především při focení pouličních portrétů. Používám jej na Praktice MTL5 a je radost s ním fotit.

12.5.2014 v 22:37 | Karma: 11,22 | Přečteno: 681x | Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Výběr street-fotografií z ledna a února

V posledních měsících jsem měl hodně práce a na zveřejnění další várky vybraných streetfotek jsem prostě pozapomněl. Nicméně vzhledem k tomu, že stále víc fotím analogově a analogové fotky chci prezentovat zvlášť, není vlastně od věci prezentovat fotky za dvouměsíční období.

17.3.2014 v 16:40 | Karma: 10,00 | Přečteno: 474x | Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Fotografie pořízené aparátem Flexaret 3a

K letošním vánocům mi bratr, kromě jiného, našel mezi „na někdy“ odloženými věcmi fotoaparát po tátovi – Flexaret 3a. S nadšením jsem se svého dědictví chopil a nafotil zatím dva filmy.

9.2.2014 v 19:36 | Karma: 12,43 | Přečteno: 1222x | Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Fotky pořízené aparátem Zorkij 4 s objektivem Industar-61 L/D

Fotoaparáty Zorkij, stejně jako FED a další patří mezi klony německých dálkoměrných fotoaparátů Leica, podobně jako jsou fotoaparáty Kiev klony německých Contaxů.

24.1.2014 v 12:32 | Karma: 17,31 | Přečteno: 1493x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

První fotky pořízené aparátem Agfa Billy Record 7.7

Před vánoci jsem si pořídil krásný aparát Agfa Billy Record 7.7, který byl vyráběn v Německu v letech 1933-1942, tedy v nacistické éře. První fotky vyšly velice dobře a podpořily mé přesvědčení, že Němci prostě vyrábějí kvalitní fotoaparáty bez ohledu na aktuálně vládnoucí režim. :-)

16.1.2014 v 11:52 | Karma: 16,73 | Přečteno: 1077x | Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Fotky pořízené aparátem Kiev 4 s objektivem Helios-103

O fotoaparátu Kiev 4 jsem se šířeji rozepsal v předchozím jemu věnovaném článku. Tentokrát se podělím o fotografie pořízené objektivem Helios-103. Černobílé jsou focené na film Ilford FP4 Plus (ISO 125), barevné na Kodak Ektar (ISO 100).

14.1.2014 v 17:08 | Karma: 12,95 | Přečteno: 1007x | Fotoblogy