Příběh o plnění snů

15. 04. 2016 23:20:08
„Hele, myslíš, že když se ti něco zdá, tak se to splní?” zeptal se ve čtvrtek ráno Jirka, mladší kolega. Vypadal poněkud vystrašeně...

„Obvykle ne, a když, tak jen čirou náhodou,” odvětil jsem. „A co se ti to vlastně zdálo?”

„Zdálo se mi, že si mě šéf vzal stranou, a řekl mi: ‚Jiří, vím, že se snažíte, ale ty vaše výkony nejsou takové, jaké jsme očekávali, takže se s vámi budeme muset rozloučit.‘”

„Jen klid,” řekl jsem mu. „Ten sen jen zpracovává to, že jsi ještě ve zkušebce a máš zbytečně malé sebevědomí. Rozhodně to není žádná předpověď. Netrap se tím.”

Nevím, nakolik se Jirka uklidnil, ale ten den jsme rozmontovávali set-top boxy a pustil se do toho vskutku s vervou. Nakonec frčel takovým tempem, že ani starší kolega Milan, trpící silnou arachnofóbií, by snad neprchal před pavoukem tak rychle, jak Jirka ten den pracoval.

Já jsem pracoval také svižně, ale ani jsem se nepokoušel Jirkovi konkurovat. A taktně jsem vykonával různé práce kolem, jako je odvážení zpracovaného materiálu do skladu, aniž bych si vyžádal jeho asistenci, což někdy dělám; tak nějak jsem cítil, co se v něm odehrává a nechtěl jsem rušit jeho kruhy.

Odpočítal jsem mu posledních deset vteřin do půl šesté a zeptal se, kolik jich udělal.

„Kolik myslíš?”

„Stopadesátpět?”

„Stošedesátpět!” pravil vítězoslavně.

„Seš dobrej! Můj rekord je stošedesátjedna.”

„Já vím,” usmál se.

Kolega Milan o tom pak šéfa zpravil.

***

Přišel pátek. To už se žádné rekordy netrhaly, kromě set-top boxů jsme se věnovali různým činnostem, které se nedají přesně kvantifikovat, jako je uklízení haly, učení se novému pracovnímu postupu a tak. Jirka objevil na základní desce jednoho set-top boxu svlečku pavouka velikosti nehtu na malíčku a potměšile položil celou desku Milanovi na ponk. A protože jsem ještě potměšilejší a rád dovádím věci k dokonalosti, namaloval jsem fixou na kousek papíru velkou šipku a nasměroval ji k té svlečce.

Přišel Milan.

„Co to je?” zeptal se.

„Na to přijdeš,” odvětil jsem s pokerovou tváří.

Milan koukal na základní desku a po chvíli odskočil od ponku.

„Kurva, to mi nedělej!”

„...”

„A dej to pryč! A počkej, až zjistím, co platí na tebe!”

„To budeš mít těžký.”

Ve skutečnosti trpím fóbií z úřadů a možná to v rámci fair-play Milanovi řeknu, i když netuším, co by kolem toho mohl vymyslet za kulišárnu. Jo, určitě mu to řeknu - fakt mě zajímá, jestli by na to téma něco vymyslel!

A tak plynul den. Věnovali jsme se svým úkolům, občas si povídali, poslouchali jsme muziku.

Pak přišel šéf a vzal si Jirku stranou.

„Jiří,” začal, a Jirka myslel, že omdlí. Bylo to úplně jako z toho jeho snu.

„Milan mi řekl, jaký jste včera odvedl výkon a tak tady ode mě máte malý dárek.”

A dal mu láhev vína...

Autor: Jaroslav POLÁK | pátek 15.4.2016 23:20 | karma článku: 23.39 | přečteno: 460x

Další články blogera

Jaroslav POLÁK

Horizonty událostí (skica)

„Proč mě někdy nepozveš na návštěvu?“ zeptala se s lehce šibalským výrazem v její pěkné tváři a já si v té chvíli opravdu nebyl jist, jaké přísliby se za tou zdánlivě nevinnou otázkou mohou skrývat.

6.4.2022 v 11:11 | Karma článku: 6.96 | Přečteno: 416 | Diskuse

Jaroslav POLÁK

Její krásný oči (skica)

„Víš, že máš fakt krásný oči?“ řekl jsem. Bylo to banální, ale byla to pravda. Měla krásné hnědé oči s duhovkami připomínajícími letokruhy vzácných cizokrajných stromů.

4.4.2022 v 21:58 | Karma článku: 12.56 | Přečteno: 391 | Diskuse

Jaroslav POLÁK

Zamyšlení nad celníkem a farizejem

Biblické zamýšlení nad známým podobenstvím o upřímnému pokání výběrčího daní a sebestřednosti náboženského profesionála.

13.2.2022 v 15:38 | Karma článku: 9.85 | Přečteno: 395 | Diskuse

Jaroslav POLÁK

Názorové bujení

Každému se čas od času udělá názor. Takový člověk má většinou potřebu se vymáčknout, obvykle na veřejnosti. Zpravidla to není hezký pohled, ale dá se to taktně přejít.

9.2.2022 v 10:00 | Karma článku: 6.22 | Přečteno: 151 | Diskuse

Další články z rubriky Poezie a próza

Václav Kunft

Velký pátek

Otevírání hor a vydávání pokladů nemá nic společného s křesťanským Velkým pátkem. Je to stará pohanská tradice spojená s příchodem jara. Mytologické téma je smrt a znovuzrození.

29.3.2024 v 11:12 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 40 | Diskuse

David Snítilý

... a co je vlastně normální aneb nudné vztahy

„A je sexy ten Váš kamarád?“ provokovala Marka Tereza. „Ne tak jako já," kasal se Marek. „Sexy s tímhle pivním mozolem?" poukázala na jeho zvětšujícího se milana. „To není pupek, to je charisma," oponoval nádherné femme fatale.

29.3.2024 v 7:40 | Karma článku: 9.79 | Přečteno: 145 | Diskuse

Alena Bures

Recenze - Martina Boučková: Šílená babička

Rodiče si nevybereš. Ale to koneckonců ani děti. A mít mírně šílenou matku je někdy k vlastnímu zešílení, ale někdy....

28.3.2024 v 17:24 | Karma článku: 8.83 | Přečteno: 154 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 15.26 | Přečteno: 205 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.54 | Přečteno: 199 | Diskuse
Počet článků 606 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1347

Narodil jsem se 5. března 1975 v Brně, kde také žiji. Zajímám se o pravoslaví, filosofii, religionistiku, fotografování a literaturu. Politicky jsem demokratický levičák. Nenápadně jurodivý.

Kontakty:
- jaroslavpolak1975@gmail.com
- Twitter
- Facebook
- Flickr (fotografie)

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Oblíbené články

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám

více

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...