Jaroslav POLÁK

Narodil jsem se 5. března 1975 v Brně, kde také žiji. Zajímám se o pravoslaví, filosofii, religionistiku, fotografování a literaturu. Politicky jsem demokratický levičák. Nenápadně jurodivý.

Kontakty:
- jaroslavpolak1975@gmail.com
- Twitter
- Facebook
- Flickr (fotografie)
  • Počet článků 606
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1349x

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky

Oblíbené články

Jaroslav POLÁK

Buďme více lidmi

Dlouhou dobu jsem na blog nic nenapsal, protože na téma „koronavirus“ psalo leckde mnoho povolanějších, a jiná témata mi připadla aktuálně nepodstatná. Myslím však, že nastal čas přijít s troškou do mlýna...

13.5.2020 v 23:28 | Karma: 19,19 | Přečteno: 719x | Společnost

Jaroslav POLÁK

Vytěžování smrti

Zemře někdo slavný, spadne letadlo, padnou vojáci v Afghánistánu... a začne to, čemu říkám mediální vytěžování smrti. A ptám se, je to opravdu nutné?

2.10.2019 v 17:10 | Karma: 19,21 | Přečteno: 756x | Média

Jaroslav POLÁK

Všichni tady chcípneme

Část mladých lidí si bolestně uvědomuje, že se patrně nedožije stáří, a snaží se burcovat mocné, aby začali konat. Jsem pesimista. Dnešní děti se stáří nedožijí.

15.8.2019 v 19:13 | Karma: 25,64 | Přečteno: 2870x | Společnost

Jaroslav POLÁK

Co by se měl Milion chvilek pro demokracii naučit od Lenina

Musím říci, že hnutí Milion chvilek chápu. Také je mi protivné, že nám vládne trestně stíhaný oligarcha, který nepotřebuje žádný program, jen dobře zaplacené PR oddělení. A laciná hesla.

20.5.2019 v 9:00 | Karma: 21,87 | Přečteno: 1321x | Diskuse| Politika

Jaroslav POLÁK

Důsledky zákazu různých zbraní o ohledem na různé typy vrahů

Nedávno jsem narazil na snahu EU prosazovat silnou regulační legislativu ohledně nožů, což mě přimělo k hlubšímu a obecnějšímu zamyšlení na téma regulací a různých druhů zbraní.

24.1.2019 v 13:02 | Karma: 25,92 | Přečteno: 1163x | Diskuse| Politika

Jaroslav POLÁK

Když dva dělají totéž, je to totéž

Afghánec ve Vídni osahával během silvestrovské noci ženy, včetně Švýcarky, která si to ale nenechala líbit a zlomila mu nos. Celý incident vzbudil i u nás vlnu spravedlivého rozhořčení vůči agresorovi a sympatií vůči té ženě.

3.1.2019 v 21:31 | Karma: 32,03 | Přečteno: 2609x | Diskuse| Společnost

Jaroslav POLÁK

Několik postřehů křesťana k aféře kolem hry Naše násilí, vaše násilí

V současné době jsem tak přetížený prací, že už nemám sílu na další věci, třeba na chození do divadel v rámci úžasného festivalu Divadelní svět. Ale měl jsem ještě vyhrabat nějaké vnitřní zdroje a na inkriminované představení jít.

30.5.2018 v 13:33 | Karma: 25,02 | Přečteno: 1922x | Diskuse| Společnost

Jaroslav POLÁK

Sex na švédský způsob aneb kterak se překladatelská „perla“ stala memem

Lidská blbost nezná mezí. Například co se týče nové švédské definice znásilnění. Tedy její české interpretace.

25.5.2018 v 22:27 | Karma: 37,46 | Přečteno: 7080x | Diskuse| Politika

Jaroslav POLÁK

Hodnota věcí a budoucnost kapitalismu

V březnu mi dorazilo do schránky vánoční číslo časopisu Chip. Kdysi jsem jeho vydavateli sdělil svou adresu a od té doby mi čas od času pošlou nějaký ten přebytek doufajíce, že mě přesvědčí k objednávce...

9.5.2017 v 7:30 | Karma: 24,05 | Přečteno: 1258x | Diskuse| Ekonomika

Jaroslav POLÁK

Proč se bojím náledí víc než teroristů

Terorismus je jako přírodní úkaz. Jakkoli je jistá míra předběžné opatrnosti namístě, není třeba mu přikládat větší váhu, než třeba namrzlým silnicím.

20.12.2016 v 19:24 | Karma: 19,81 | Přečteno: 1207x | Diskuse| Politika

Jaroslav POLÁK

Nejen chlebem...

„Co je mi po nějakém Dalajlámovi nebo Bradym – chleba levnější nebude!“ Ano, i s tímto názorem jsem se setkal a ač bylo na téma prezidentovy nejaktuálnější zhovadilosti napsáno mnohé, dovolím si stručnou glosu.

23.10.2016 v 0:49 | Karma: 24,13 | Přečteno: 1027x | Diskuse| Politika

Jaroslav POLÁK

Nohavica

Je Nohavica buran v hávu básníka nebo básník v hávu burana? Budu se jej zastávat nebo jej odsoudím? Nebo je to celé trochu složitější?

29.8.2016 v 21:20 | Karma: 40,14 | Přečteno: 5946x | Diskuse| Kultura

Jaroslav POLÁK

Quo vadis, KSČM?

Když jsem v neděli ráno vyrazil na své nové koloběžce do centra, stále jsem trochu váhal, zda jít do kostela nebo na mítink KSČM na Moravském náměstí. Když jsem, projížděje kolem, zaslechl dunivou dechovku, ani jsem nezpomalil...

3.5.2016 v 20:14 | Karma: 20,22 | Přečteno: 1265x | Diskuse| Politika

Jaroslav POLÁK

37 důvodů, proč je anglický název „Czechia” naprosto korektní

V poslední době se vedou bizarní hystericky laděné debaty o uprchl... No, to samozřejmě taky, ale teď se vedou taky o anglickém jednoslovném názvu Česka. Sestavil jsem seznam 37 důvodů, proč je „Czechia” OK:

20.4.2016 v 23:10 | Karma: 23,46 | Přečteno: 865x | Diskuse| Politika

Jaroslav POLÁK

Když demokracie prohrává (zapálení svíčky)

Politický boj současnosti (nejen) v Česku neprobíhá mezi levicí a pravicí, ale mezi demokracií a populismem. Jediná strana, která nepodléhá populismu, je TOP09. Když tohle prohlásí radikální levičák, zdá se, že máme problém.

22.2.2016 v 22:13 | Karma: 27,55 | Přečteno: 2744x | Diskuse| Politika

Jaroslav POLÁK

Dvojí metr Al-Konvího sekty

Tak prej ten „ten cygoš Banga” smazal Konvovo blogísek. A Konvičkova pomatená sekta, jak jinak, piští jako o závod (tedy pokud zrovna hrdinně nebojují proti islámu snižováním facebookového ratingu Filozofické fakulty UK).

12.2.2016 v 21:38 | Karma: 21,21 | Přečteno: 1512x | Diskuse| Politika

Jaroslav POLÁK

Distancuji se od českých násilníků!

Někteří Češi, tedy příslušníci národa, k němuž přináležím, se včera dopustili napadání lidí a jednání, které lze právem označit za pokus o teroristický útok. Tímto se, coby Čech, od tohoto jednání distancuji!

7.2.2016 v 8:48 | Karma: 20,04 | Přečteno: 1331x | Diskuse| Společnost

Jaroslav POLÁK

PF 2016

Naší docela hezké zemi a především všem lidem dobré vůle, kteří v ní žijí, do příštího roku přeji věci, které se sice téměř jistě nesplní... - ale proč si je aspoň nepřát? Konkrétně:

31.12.2015 v 10:33 | Karma: 12,42 | Přečteno: 409x | Diskuse| Společnost

Jaroslav POLÁK

O modle zvané "Křesťanské hodnoty"

Často slýchávám a čtu o „křesťanských hodnotách“ či „zásadách“, o „křesťanské civilizaci“ a různých podobných věcech, které je prý třeba HÁJIT. Kdepak hájit! Spálit, rozdrtit a do vody vysypat bychom je měli!

13.12.2015 v 14:26 | Karma: 21,88 | Přečteno: 2831x | Diskuse| Společnost

Jaroslav POLÁK

"Vidíte, dobrozláčci, to se nám to krásně motá!"

Když vztek, jak pára v kotli bez ventilu vře a napíná se potají, přijde muž – má v mlze zahalenou tvář a tisíc jmen. I Landa mu říkají.

1.12.2015 v 23:53 | Karma: 20,29 | Přečteno: 1565x | Diskuse| Kultura