Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Já rád játra

1. 4. 2012 20:33
podle perexu jsem doufal

Podle perexu jsem doufal v neco jako povidku Jaroslava Haska. ;-D Nekdo takovy hrozne chybi, nekdo kdo by podobne koniny literarne zpracoval.

1 0
možnosti

sedivak

1. 4. 2012 16:29
Mne by zajímalo, jak to ten Cherokee vlastně myslí.

Pokud vím, tito Indiáni žili a žijí na americkém kontinentě. Proto země, jako je čína, Indie, leží od nich na západě, naopak Evropa je na východ od nich. A předpokládat, že Evropa je po výtce duchovní, zatímco Indie materiální, mi připadá i na indiánské myšlení dost zvláštní.

0 0
možnosti

Kojot

1. 4. 2012 17:00
Re: Mne by zajímalo, jak to ten Cherokee vlastně myslí.

Tam žádná taková geografická souvislost není. Spousta kultur přiřazuje světovým stranám nějaké atributy, často se mezi sebou i diametrálně liší, je to věc tradice a konvence a samozřejmě obývaného životního prostředí. Nevidím zde nějaký podstatný hluboký význam, ten spočívá v principech rovnováhy a v tom,  jak se věci dějí. Vlastně by tam ty světové strany vůbec být nemusely.

0 0
možnosti

Vojta49

1. 4. 2012 15:03
Timova starobylá moudra?

Mrzí mě, že jsem se nemohl zúčastnit přednášky Čerokíe Tima. Moc by mě totiž zajímalo, jak by zněla věta „Je třeba mít obě osy v rovnováze, aby vytyčovaly osy kola schopného pohybu“ v jeho prastaré mateřštině. Žiji v přesvědčení, že předkolumbovští severoameričtí indiáni byli typickou ukázkou lovecko-sběračských tlup člověka doby kamenné. Obávám se, že pojmy jako „kolo“ či dokonce „osa kola“ v jejich slovníku poněkud chyběly. Kampak asi on ten lišák Tim na ta svá „moudra“ chodí? ;-)

1 0
možnosti

Kojot

1. 4. 2012 15:26
Re: Timova starobylá moudra?

To je jako ptát se, kam na svá moudra chodí současní Evropané, když si v době, o níž mluvíte, mysleli, že Země je středem vesmíru. Myšlení indiánských kmenů není duchovní skanzen, proboha! Vyvíjí se jako myšlení nás všech. Bylo by bizarní, kdyby bylo stejné jako před půltisíciletím.

0 0
možnosti

strycek-Joe spol. s r.o.

1. 4. 2012 14:37
Velice zajímavé

R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 606
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1349x
Narodil jsem se 5. března 1975 v Brně, kde také žiji. Zajímám se o pravoslaví, filosofii, religionistiku, fotografování a literaturu. Politicky jsem demokratický levičák. Nenápadně jurodivý.

Kontakty:
- jaroslavpolak1975@gmail.com
- Twitter
- Facebook
- Flickr (fotografie)

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky

Oblíbené články