Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MD

Martin Dvořák

9. 7. 2012 6:18
Má teorie

Jsem, jak píšete v závěru, šťastný příležitostný kuřák, který si zapálí u piva, ke kterému se dostanu asi tak 1 měsíčně, s tchánem, ještě méně často, nebo když je zrovna co kouřit, což je také málokdy.

Mám takovou osobní teorii, která je v souladu s definicí zmíněného F-ka. Ti, co kouří, jsou svým způsobem nespokojení, nešťastní lidé. Myslím, že mohu říct, že většina kuřáků, co znám nebo co vidím kolem sebe, nejsou na pohled spokojeně vypadající lidé, buď (ať už vlivem kouření nebo ne) mají nějaký fyzický handicap na kráse, většinou třeba ženy s nadváhou apod., nebo jsou to zjednodušeně řečeno "sociální" případy, nebo něco jiného skrytého.

Ačkoliv je to globálně těžko realizovatelné, pro jednotlivce je, podle mě, mnohem jednodušší skončit s kouřením tehdy, pokud se začne mít více rád, být více spokojený.

Zřejmě existují jistá procenta lidí, kteří kouří pro radost, ale asi to není ta 40ka denně.

0 0
možnosti
MC

greybeard-

24. 5. 2012 1:47
Je opravdu tak těžké přestat kouřit?

Moje odpověď zní. NENÍ. Nikdy bych tomu nevěřil kdybych se o tom nepřesvědčil sám na sobě. Je mi 65 let a kouřit jsem začal v 15letech. Tedy dlouholetý silný kuřák 40 denně, když jsem šel s kamarády na pivo i 60 či 80. Za tu dobu jsem se několikrát pokoušel přestat, ale pokušení bylo silnější než já a vetšinou po týdnu či dvou jsem znovu začal. Manželka přestala kouřit před rokem a každou chvíli jsem slyšel. Zkus to taky, kdy už přestaneš, vždyť to není nic těžkého. Jeden večer před půlrokem jsem ji odpověděl. Dokouřím co mám doma a končím. Odpověď zněla. Nevěřím!!! Protože jsem paličatý nějak jsem se asi těch deset dní připravoval na to, že přestanu a musel bych se stydět, když jsem něco slíbil, že to nesplním. 29.ledna jsem vykouřil poslední cigaretu ze zásob a skončil. Snad díky té přípravě a tomu že po prvé v životě jsem cítil, že opravdu chci jsem si do dneška nezapálil a dokonce už mi to smrdí. Věřím, že jsem zvítězil sám nad sebou

0 0
možnosti
JP

Kojot

24. 5. 2012 10:45
Re: Je opravdu tak těžké přestat kouřit?

A je člověk, který zvítězí sám nad sebou, vítěz, nebo poražený? ;-) (to byl jen takový bonmot, nemohl jsem si jej odpustit). Z argumentačního hlediska je nepřípustné generalizovat osobní zkušenost. Je to stějné, jako kdybych tvrdil, že mé babičce bude 88 let, celý život kouřila a kouří (obojí je pravda), tudíž kouření neškodí a nezkracuje délku dožití.

Sám píšete, že jste se několikrát pokoušel přestat, ale bylo to silnější než vy. Zjevně přestat kouřit zase tak úplně snadné není ani ve vašem případě. Nicméně ano, znám lidi, kteří prostě přestali a bylo to v pohodě. Skutečně to je možné. Jen to nelze generalizovat.

0 0
možnosti
R

rudaz

23. 5. 2012 22:26
Doplnění

Vše je o nutkavé poruše chování - závislosti. I na šňupavém tabáku, že? Každá závislost je léčitelná, viz díla Břetislava Kafky z Červeného Kostelce.

Jaké může mít autor zkušenosti a výsledky v oblasti léčení závislých na alkoholu? Asi jemu a dalším zapomněli či nemohli vychovatelé sdělit odkaz tento:

„Naši učitelé nemohou být jen sloupy u naší cesty, které nám ukazují směr a samy nejdou“ » J.A.Komenský.

Neodsuzuji, jen si dovoluji doporučit, doplňuji ke zvážení.

R^

0 0
možnosti
JP

Kojot

23. 5. 2012 23:59
Re: Doplnění

No, pracoval jsem 3 roky v doléčovacím zařízení následné péče jako terapeut osob se závislostí na alkoholu. V roce 2007 jsem absolvoval multidisciplinární kurz o drogách a závislostech v IES Brno - http://ies.podaneruce.cz/ - v rozsahu 160 hodin a kurz o alkoholismu a kombinovaných závislostech v rozsahu 25 hodin. Tolik ke zkušenostem. Co se výsledků týče, několika lidem jsem pomohl žít lepší život, jeden klient a jedna klientka dokonce (a nedoporučuje se to, ale lásce člověk neporučí) založili rodinu, mají dítě a práci a mám z nich radost. Jo, řekl bych, že mám i nějaké výsledky. Tak nějak.

0 0
možnosti
MF

Martin Faltyn

23. 5. 2012 21:42
A tady máte další alternativu

http://faltyn.blog.idnes.cz/c/265893/Nenasypat-tabak-neubalit.html

P.S.: Také mne nikdo za nic v tomto směru neplatí.

0 0
možnosti
JP

Kojot

24. 5. 2012 0:03
Re: A tady máte další alternativu

E-cigareta je, jak ostatně píšu, rozhodně MNOHEM lepší varianta než vdechování kouře a to pro kuřáka i pro jeho okolí. Osobně jsem ale rád, že nejsem přisátý k žádné tyčince ;-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 606
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1349x
Narodil jsem se 5. března 1975 v Brně, kde také žiji. Zajímám se o pravoslaví, filosofii, religionistiku, fotografování a literaturu. Politicky jsem demokratický levičák. Nenápadně jurodivý.

Kontakty:
- jaroslavpolak1975@gmail.com
- Twitter
- Facebook
- Flickr (fotografie)

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky

Oblíbené články