Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Cituji

"A vlastně ani nevím, jestli se mi vůbec chce přemýšlet"

Vy si evidentně plete pojmy vy rozhodně nepřemýšlíte levou polovinou mozku,  která je k přemýšlení přírodou určena, vy to zkrátka tak cítíte a potom to jen sázíte do počítače. :-/

0 0
možnosti

Použil jste termín "český koncentrák", což je výraz, kterým označujete záchytná zařízení pro uprchlíky. Nejenže je takové přirovnání naprosto demagogické, ale je to také nechutná urážka lidí, kteří skutečnými koncentráky opravdu prošli. Je to přirovnání tak nepřiměřené, že by lidem, kteří takové přirovnání vysloví, měla být nařízena povinná návštěva například památníku Osvětim, aby pochopili ten rozdíl. Lidé, kteří označují současné uprchlické tábory za koncentráky, vlastně tvrdí, že koncentráky byly detenčními zařízeními pro nelegální uprchlíky, o které se starali lékaři, tlumočníci a uklízečky a kde se strava podávala pětkrát denně.

"Česká všehofobie" je Váš zcela nereálný termín, ovšem Vaše "čechofobie" je zato zcela reálná. 

Evropská komise právě vydala rozhodnutí, ve kterém schválila pokyny "jasného označování zboží ze židovských osad". Pod průhlednou záminkou odlišit zboží z takvazných "okupovaných území" (ve jménu lidských práv), jde o názorný příklad antisemitismu pronikajícího do nejvyšší politiky. Kdyby totiž stejný "lidskoprávní metr" byl zvolen pro jakoukoli islámskou zemi, musela by pro ně Evropská komise vydat univerzální embargo na všechno. Potenciální rozsah a možné následky tohoto problému se s českou "všehofobií" vůbec nedají srovnat, ale to Vás netrápí.

Migranti a jejich potomci tvoří v Dánsku 34,5 obviněných ze všech zločinů znásilnění, ačkoli se na dánské populaci podílejí jen 12 procenty. Stejný problém je v Norsku, ve Švédsku... Když tuto skutečnost označím za závažný společenský problém, tak to podle Vás znamená, že tím hájím své "právo dívat se na spoře oděné pohledné ženy"?

Jedna ze syrských rodin, jimž byl u nás udělen azyl a bylo jim zajištěno léčení závažných chorob jejich dětí, utekla do Německa. Ohrozili tím dokonce život svého dítěte. U nás dostali byt, v Německu žijí ve stanu.

Stejně jako oni i Vy naprosto ztrácíte smysl pro realitu. A je zřejmé, že je to kolosální problém nejen pro jednotlivce, ale pro celý evropský kontinent.

3 1
možnosti

Spíš bych řekl, že autorovi není čím dál odpudivější "česká společnost", ale on sám a v zájmu jakési pochybné ochrany své zjevně pochroumané duše svůj "odraz v zrcadle" nazývá "českou společností"...

2 1
možnosti
Foto

Nějaké projekce ze své strany samozřejmě nevylučuji, nicméně pokud na českou společnost použiji nějaké na mně nezávislé etické měřítko, třeba evangelia, opravdu z takového měření nevychází nejlépe.

1 0
možnosti
Foto

Četl jsem to jen po ten Váš "... český koncentrák", ze kterého jsou propuštěni chudáci zmatení běženci. Dál ne. Nemám čas, ztrácet čas...Rv

5 1
možnosti
Foto

Tak jej neztrácejte ani hloupými komentáři.

3 3
možnosti

V jednom vám dávám zapravdu: Měl byste "stáhnout do vnitřní emigrace a věnovat se výhradně abstraktním tématům". :-)

3 0
možnosti

L43i93b42o75r 95V16a98n13ě33k

12. 11. 2015 9:59

Např. funkcionalitě vlastního neokortexu.

0 0
možnosti
Foto

Z mého pohledu tvrdá ale korektní analýza současné české společnosti.

A komentáře pod ní mi z velké části přijdou jako volné pokračování mého článku

http://turnerjiri.blog.idnes.cz/c/482840/ja-ne-to-oni.html

Jinými slovy, s gustem se vymezujeme proti někomu a něčemu, ale pohlédnout do zrcadla se nám nejen nechce, ale odsoudíme i toho, kdo je toho schopen. Dost možná také ze strachu, co bychom tam mohli spatřit.

5 2
možnosti

L37i55b30o43r 92V17a36n33ě79k

12. 11. 2015 9:52

Analýza?

Pindání!

Dojmologie frustrovaného zakomplexovaného.

K analýze patří analytické prostředky. Souhrny fakt, průzkumy mínění, statistiky, věrohodné porovnávání srovnatelných skupin atd.

Sorry, ale je to skutečně podobné tomu Vašemjj "já ne to oni", kde se také pokoušíte povyšovat nad "dav".

1 1
možnosti

Další rádoby osvícenec.

0 1
možnosti
Foto

Na tom co říkáte je mnoho pravdy, ale stejně tak je mnoho pravdy i na druhé straně barikády (tak je tomu prakticky u všech velkých sociálních dilemat). Namátkou:

-problém není v jednotlivých uprchlících, ale v jejich množství (když přijde potopa, taky je to problém, přestože voda v malém množství půdě prospívá)

-mnozí uprchlíci (a přidržím se vašeho termínu i když je jasné, že mnozí z nich uprchlíky nejsou) si s sebou přináší náboženství, které nemá zrovna dobrou historii soužití s ostatními (viz např. krvavé rozdělení britské indické kolonie na Indii a Pakistán). Opět: v malém množství se to dá absorbovat, ale ve velkém musí časem nutně dojít ke vzniku uzavřených komunit, ghett a posléze nároků na autonomii.

-evropský sociální systém je přetížený (viz zadlužení) a není vůbec jasné, zda si s takovou masou lidí poradí. Já vím, ECB tiskne peníze jako pominutá, ale to není ekonomicky udržitelný model.

A proč se tedy Češi uchylují k tak panickým reakcím. Podle mého soudu proto, že vidí v Evropě chybný trend a současně neochotu Bruselu věci skutečně kontrolovat. Tipnul bych si, že kdyby Brusel začal tvrdě regulovat, kdo a jak do Evropy migruje, tak by vlna obav velice rychle opadla.

A další důvod nedůvěry Čechů je i historická zkušenost "o nás bez nás". Imigrace by měla mít lokální podporu. Např. některé vybydlené pohraniční oblasti by určitě uvítaly, kdyby do jejich regionu přišla nová krev, která by se mohla starat o půdu, popřípadě podnikat. Ale ta iniciativa by měla vyjít z regionu. V okamžiku kdy ji nařídí nějaká centrální autorita tisíc kilometrů daleko, tak to v lidech přirozeně vzbudí negativní reakce.

12 0
možnosti
Foto

Uf, píšete mi z dušeR^R^R^

0 0
možnosti

Krásně jste uhodil do vosího hnízda, pane Poláku. Sebekritika, natož sebereflexe se v našem národě dnešních dnů nenosí - okamžitě budete nazván demagogem a oikofobem. Mám s tím přebohaté zkušenosti (naštěstí pouze v tomto mikrosvětě zvaném blog Idnes).

Protože zahledět se do vlastních řad a zamyslet se například, že i má strana používá demagogii, že se dopouští morálních, filosofických, lidských i historických faux paux, to se chce jen po té druhé straně. Bohužel, převládá postoj kdo neplive s námi, plive proti nám (a kdyby šlo jen o plivání). Vlastně i k té (proti)strannosti leckoho donutí svým extrémě(isticky) vyhraněným postojem, projevem a přístupem.

Ode mne máte velikou karmu za megazamyšlení. R^R^R^

A jestli se mohu přimlouvat, nikam odsud neprchejte. Tento národ bude stále potřebovat více hlav schopných nadhledu a ochotných nést kůži na trh tím, že bude lidi evokovat k přemýšlení.:-)

8 15
možnosti
Foto

K46a49r12e10l 62M55á60d58l56e

12. 11. 2015 2:27

Sebekritika, sebereflexe? Proč? Mám od začátku úplně stejný názor a to, co se v Evropě děje, dává tomu mému názoru za pravdu. A průzkumy veřejného mínění ohledně přijímání migrantů ukazují, že ta sebekritika a sebereflexe přichází postupně hlavně na lidi z toho sluníčkového břehu.

8 1
možnosti
Foto

K31a80r17e94l 42C60a49c47h

12. 11. 2015 1:16

https://www.youtube.com/watch?v=Im0IisZ77QI¨

Nějak se mi můj příspěvek  ztratil a nemám chuť to psát znovu. Věnujte čas shlédnutí přednášky na výše uvedené adrese.  Možná, že pochopíte, že obavy jsou oprávněné.

0 0
možnosti
Foto

Každé obavy se nutně jeví jako právněné, jinak by to nebyly obavy. Otázka zní, co je jejich skutečným zdrojem. Patrně si nenajdu hodinu času na sledování exaltovaně podané přednášky o islámu, dějiny islámu jsem studoval vcelku důkladně a z dobrých zdrojů.

2 1
možnosti
  • Počet článků 606
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1349x
Narodil jsem se 5. března 1975 v Brně, kde také žiji. Zajímám se o pravoslaví, filosofii, religionistiku, fotografování a literaturu. Politicky jsem demokratický levičák. Nenápadně jurodivý.

Kontakty:
- jaroslavpolak1975@gmail.com
- Twitter
- Facebook
- Flickr (fotografie)

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky

Oblíbené články