Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MP

Váhal jsem, zda dát karmu za takovýto samostatný přístup a nakonec ji nedám. Zatímco první část ještě sleduje myšlenku originálu ( ona ta diagnostika lidských špatností vůbec není těžká ), postupně se více a více odchylujete.

Uvedu Český studijní překlad ( velmi podobný Ekumenickému ) 23.-26. verš "23všichni zhřešili a postrádají Boží slávu, 24ale jsou ospravedlňováni zadarmo jeho milostí skrze vykoupení, které je v Kristu Ježíši. 25Jeho Bůh ustanovil za prostředek smíření skrze víru v jeho krev, aby ukázal svou spravedlnost s ohledem na prominutí prohřešení, jež byla spáchána již dříve 26v čase Boží shovívavosti, a aby ukázal svou spravedlnost v nynějším čase, takže sám je spravedlivý a ospravedlňuje toho, kdo žije z víry Ježíšovy. "

Zde je vidět, co jste zamlčel. To, že Pánbůh nabízí každému svou milost, ho stálo to nejcennější : krev Jediného Syna. Nic jiného nás nemůže vykoupit než Ježíšova smrt a nic jiného nás nemůže změnit než Ježíšův život.

Promýšlet biblické texty je hezké. ale nesmíme si nechat zakrýt jejich původní smysl našimi představami.

0 0
možnosti
JS

Řekl bych, že jste to napsal pěkně a zajímavě.

Království Boží není za odměnu, nikdo z lidí si ho nemůže zasloužit. Je to dar, který buď můžeme přijmout nebo odmítnout. To, že Bůh dává tuto svou milost zdarma, samozřejmě neznamená, že si díky tomu můžeme v klidu libovat v hříchu. Když ten dar přijmeme, vstupujeme do vztahu s tím, kdo nás obdarovává. Nemůžeme dělat všechno, co nás napadne, "protože my máme Boha a jsou nám odpuštěny hříchy".

Nejvíc se mně v této souvislosti líbí podobenství o vinaři a vinici. Hospodář (Bůh) zve na svou vinici dělníky, aby přišli pracovat a nabízí jim mzdu. Stejnou mzdu nabízí ráno, v poledne, i večer. Ti, co pracovali od rána si stěžují, že dostali stejnou mzdu, jako ti, kteří pracovali jenom večer. Jenže to je podstata Božího království. Bůh neřeší kdy přijdeme, hlavně že přijdeme: "Nebo snad tvé oko závidí, že jsem dobrý?" Mzda, kterou nabízí Bůh, má absolutní hodnotu – nic lepšího není. Je to tedy přesně tak jak píšete: "Jediné, co musíme udělat, je říci ano".

1 0
možnosti

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

MD

Tezko se k Bohu jednoznacne vyjadrovat, kdyz ma 7.5 miliardy podob. Obcas se jeho podoba i vydari. A pak je to parada.

1 0
možnosti
MS

Ne pro všechny, jen pro věřící. Já se bez něj obejdu a on beze mne taky. :-)

1 0
možnosti
JM

Ani pro věřící kdyby se zhmotnily představy boha dvou fanaticky věřících ze stejné církve. tak by byli tak diametrálně odlišný že by se na místě bohové poprali.

0 0
možnosti
Foto

Dobrý den,

dlouho jsem na Vás nenarazil.... ale k věci.

O tom, že Pán Bůh je tu pro každého asi netřeba diskutovat... ale, víra v něj se na člověku přeci zákonitě podepisuje ve smyslu být lepším člověkem. Jinak je to spíš paskvil než víra. Možná je to z Vašeho pohledu úzkoprsé, ale přesně takhle to cítím.

2 0
možnosti
Foto

Není mi úplně jasné, o čem argumentujete.Víra by se tak podepisovat měla, ne vždy se tak děje. Asi možná ani tak zákonitě, i když by to bylo fajn. Pavel ve svých listech hovoří o spáse z víry v tom smyslu, že samotné skutky nikoho nezachrání, že nezachraňují skutky, ale Bůh. Ale samozřejmě hovoří i o tom, že bychom ve víře měli usilovat být lepšími lidmi. Měl by to být jaksi vůbec logický důsledek přijetí té milosti.

0 0
možnosti
Foto

Víte, každá diskuse o Bohu je ve své podstatě pohádkou a svědectvím o naší lidské domýšlivosti. Snažíme se sami sebe, a co hůře, i druhé přesvědčit kdo, nebo co Bůh je, či dokonce co si myslí a co chce a přitom zapomínáme na to, že je to jen On, tedy Bůh, kdo má právo to říct. Zatím to neudělal ale to nám nebrání v tom, vymýšlet si pohádky o Ježíšovi, o Božím zástupci na zemi ve Vatikánu a další a další pohádky.

3 0
možnosti
JS

Ve svém příspěvku tvrdíte, že jen Bůh má právo o sobě říci, "kdo, nebo co Bůh je, či dokonce co si myslí a co chce" a také říkáte, že "jen On, tedy Bůh, má právo to říci". S tím sice souhlasím, ale zároveň z toho plyne, že i Vy sám Boha nějak vymezujete, něčím ho definujete. Zároveň totiž dodáváte, cituji: "zatím to neudělal." A jak to víte? To už je totiž Váš ryze osobní názor. Jste si opravdu jist, že Bůh to zatím neudělal?

Stačí si položit velice jednoduchou otázku: Má smysl věřit v Boha, který nikomu nikdy nesdělil, kým nebo čím je? Má smysl věřit v takového netečného Boha, který se nijak neprojevuje a nikomu o sobě nic neříká? Pouze víra v milujícího a tvořivého Boha má smysl.

Mně samozřejmě věřit nemusíte, ani papežovi nemusíte věřit, ale určitě má smysl zvážit, jestli věřit někomu, kdo se pro lásku k lidem stal člověkem, pro lásku k lidem se nechal zbičovat a umučit na kříži a i na tom kříži se modlil za své katy. Takovou odvahu, lásku a motivaci nemá jen tak někdo.

1 0
možnosti

Rv

K nadpisu bych řekl, že Babiš není Pán Bůh!

K textu bych řekl, že jste hodně povrchní a svérázný vůči Bohu.

!!

1 0
možnosti
  • Počet článků 606
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1349x
Narodil jsem se 5. března 1975 v Brně, kde také žiji. Zajímám se o pravoslaví, filosofii, religionistiku, fotografování a literaturu. Politicky jsem demokratický levičák. Nenápadně jurodivý.

Kontakty:
- jaroslavpolak1975@gmail.com
- Twitter
- Facebook
- Flickr (fotografie)

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky

Oblíbené články