Jaroslav POLÁK

Narodil jsem se 5. března 1975 v Brně, kde také žiji. Zajímám se o pravoslaví, filosofii, religionistiku, fotografování a literaturu. Politicky jsem demokratický levičák. Nenápadně jurodivý.

Kontakty:
- jaroslavpolak1975@gmail.com
- Twitter
- Facebook
- Flickr (fotografie)
  • Počet článků 606
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1349x

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky

Oblíbené články

Jaroslav POLÁK

Mých šest top filmových a literárních postav

Slovenský spisovatel Jozef Karika na svém blogu před lety zveřejnil svých šest nejoblíbenějších filmových a literárních postav a vyzval čtenáře, aby se podělili o svá šestera. Tato výzva byla velice inspirující a proto jsem se rozhodl zamyslet nad tím, které postavy hluboce působí na mě. Stejně jako Jozef nemohu tyto postavy seřadit do nějakého žebříčku, nelze říci, že by jedna byla důležitější než jiná, řadím je proto abecedně:

5.2.2013 v 10:21 | Karma: 15,41 | Přečteno: 2165x | Diskuse| Osobní

Jaroslav POLÁK

Kojotí plémě

Někdy vydá obraz za tisíce slov. Pakliže se o mně chce laskavý čtenář dozvědět něco víc, než co lze vydedukovat ze zde obvykle používané nehlubší vrstvy "matrixu" (tj. jazyka), nabízím mu tříminutový film ze života rodinky kojotů, který si pouštívám, když chytím Kojotův stesk nebo si prostě jen chci připomenout svou skutečnou identitu.

25.1.2013 v 17:40 | Karma: 7,00 | Přečteno: 431x | Diskuse| Osobní

Jaroslav POLÁK

Pocit po dočtení knihy

Také míváte takový ten zvláštní pocit bolestného napětí poté, co dočtete knihu? Já jej mívám skoro pokaždé. Je to jistý velmi specifický druh úzkosti a nemá daleko k panice.

22.1.2013 v 10:29 | Karma: 11,12 | Přečteno: 593x | Diskuse| Osobní

Jaroslav POLÁK

Těm, kdo neslaví Vánoce

Někteří z nás mají Vánoce spojené s bolestí či něčím neblahým a někteří z nás na ně proto zanevřeli. Znám to, v roce 1996 mi na Štědrý den umřel táta.

24.12.2012 v 17:20 | Karma: 11,84 | Přečteno: 1353x | Diskuse| Osobní

Jaroslav POLÁK

Jedenáctka aneb Dálkový výslech

Některé řetězové věci, třeba řetězové maily, jsou psychotoxické, ale jiné, třeba řetězová blognutí, mohou být svým způsobem psychoterapeutické či alespoň sebepoznávací. Takže když mě Tereza z TeriSkopu oslovila s následující záležitostí, rozhodl jsem se, že ji nezklamu, jednak proto, že obecně zklamáván nerad, jednak proto, že jsem si řekl, že by to mohlo být zajímavé. Takže jsem na „Dálkový výslech“ – ve stylu napiš o sobě 11 zajímavostí, odpověz na 11 otázek, zformuluj 11 vlastních otázek a oslov 11 bloggerů – přistoupil. Nuže, tady to je:

4.12.2012 v 20:01 | Karma: 9,65 | Přečteno: 852x | Diskuse| Osobní

Jaroslav POLÁK

Under Jolly Roger aneb Moje první setkání s metalem

V roce 1989, možná na jaře, možná v létě (už si nevzpomínám, ale bylo teplo) jsem ve svých čtrnácti letech poprvé slyšel skutečný metal.

25.11.2012 v 3:00 | Karma: 10,89 | Přečteno: 671x | Diskuse| Osobní

Jaroslav POLÁK

Jak jsem se nestal slavným vynálezcem

Jsou chvíle, kdy se poněkud cynicky domnívám, že nejvýznamnějšími hnacími silami technologického pokroku jsou chamtivost, válka, marnivost a lenost (obvykle v různých vzájemných kombinacích).

15.11.2012 v 9:46 | Karma: 11,29 | Přečteno: 776x | Diskuse| Osobní

Jaroslav POLÁK

Jak oslovovat autora tohoto weblogu

V jednom komentáři se mne člověk ironizující mé postoje, zeptal: „Nevím, jak vás mám oslovit – soudruhu?“ A ona je to vlastně docela zajímavá otázka a rád na ni odpovím na všeobecnější rovině i formou článku. Nuže:

9.11.2012 v 18:09 | Karma: 11,18 | Přečteno: 1280x | Diskuse| Osobní

Jaroslav POLÁK

Mým diskutérům

Milí komentující. Když jsem zvažoval, zda u článků povolovat či nepovolovat komentáře, rozhodl jsem se je tam umožnit, neboť jsou svým způsobem poučné, i když nejspíš jinak, než by si jejich autoři přáli.

24.11.2011 v 21:46 | Karma: 5,14 | Přečteno: 1514x | Diskuse| Osobní