Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

Je fakt, že po té, co jsem shlédl film Potraviny a.s., se snažím si být těchto věcí v praktickém smyslu více vědom a tento článek mi to opět připomněl. Nákupy z farem rozhodně podporuji, sám tam rád nakoupím, akorát pokud to má člověk do nejbližší farmy daleko a prostě má z různých důvodů omezené možnosti, je to trochu problém.

Tentokrát karma, ač islám rozhodně nepodporuji.

0 0
možnosti
Foto

Patřím k těm, kteří nejásají nad velkochovy, ale protože si všechno maso, co zkonzumuji nevyprodukuji sám, tedy nekřičím, že by se měly velkochovy ze zákona zakázat. Podříznutí zvířete je opravdu tím nejmenším ve srovnání s tím, jak to funguje ve velkochovech a na jatkách. Bohužel se to ale dostává postupně mimo zákon. Za váš článek karma.

0 0
možnosti

tak tohle je reakce malého dítěte. ;-D

1 0
možnosti

to byla reakce na L. Nádvorníka. Idnes, už si ty diskuze konečně opravte...

0 0
možnosti
JS

Vaše argumentace je sice logická, ale podstatě problému se přesto vyhýbá. Pokud bych měl nějak stručně shrnout obsah Vašeho článku, pak vlastně říkáte, že my jsme horší, protože naše prasata žijí špatně. Jenže české podmínky chovu jatečních zvířat (nejen prasat) lze kritizovat zcela samostatně, tedy bez jakékoli vazby na rituální porážku zvířat v rámci jakéhokoli náboženství. A také se to děje a výsledky už existují. Podmínky v některých velkochovech lze sice stále považovat za hrozné, dochází však ke změnám k lepšímu. Lidé začínají "slyšet" na biochovy a potraviny získávané etickým způsobem, chtějí kvalitu na biologické i etické úrovni, mění se legislativa. Vy označujete české velkochovy za koncentráky pro zvířata. Pak je zde ovšem otázka, jak byste označil podobné velkochovy v muslimských zemích. Tam totiž žádná pravidla prakticky neexistují. Jestliže naše prasata trpí, pak chovy jatečních zvířat například v Egyptě (ale třeba i v Turecku) lze považovat za skutečné zvířecí peklo, které je navíc korunované tím, že zvířata po svém hrůzyplném životě nejsou před smrtí ani omráčena. Dovoz masa z těchto zemí do Evropy je v drtivé většině zakázán, protože jeho kvalita je pro evropské zákazníky zcela nepřijatelná. Kromě děsivých podmínek chovu tam totiž nikdo neřeší hladinu chemických látek používaných při krmení a "péči" o zvířata.

Je tu i další problém. Například při pouti do Mekky dochází k porážkám mnoha set tisíc kusů zvířat, a to pouze z principu, protože sníst je prostě všechny nelze. Proto jsou tato zvířata pomocí buldozerů zahrabávána v poušti.

Jde tedy o princip. Halal porážka zvířat je součástí širšího kontextu islámu, který nevede ke zlepšení podmínek chovu zvířat, ale naopak k jeho zhoršení.

2 0
možnosti
Foto

Velkochovy KDEKOLI bych označil jako koncentráky, řekl bych, že to z mého článku vyplývá dost jasně, nicméně jste to možná nepochopil, takže vám klidně takto explicitně odpovím. Jinak se pokoušíte o pseudoargumentaci, jež byla svého času právem vytýkána komunistům, totiž o "argument" typu "Vy zase bijete černochy." Já ve svém článku tvrdím, že "Stop halal aktivisté", pakliže participují na zdejším týrání zvířat, nemají morální právo odsuzovat totéž u druhých. To je podstata problému a nic jiného. Pokud vidíte podstatu problému jinde než v kritice pokrytectví, podsouváte mi něco, co neříkám.

0 0
možnosti
Foto

Souhlasím s vámi, židé a muslimové to tak dělají odjakživa a najednou to někomu vadí. Tyto výrobky jsou jasně označené, když se mi to nelíbí tak to nekupuju. Ohledně samotného masa, také nejsem vegetarián a priorita u mě hraje stáří zvířete a země původu, to jakým způsobem bylo zabito mě nezajímá, jelikož jakost masa to ovlivní a zemřelo by tak jako tak, nakonec samotné zabytí mu způsobí utrpení.

0 0
možnosti
EP

Vážený bolševiku, proč tedy jeden druh porážky potřebuje výjimku ze zákona o trápení zvířat? Příště tu zřejmě budete stejnou logikou obhajovat kámenování a srovnávat ho s běžnou smrtí. Nikdo vám nebrání se konečně přestěhovat do Íránu nebo KLDR, tady je to beztak samý ksenofób a kapitalista.

3 3
možnosti
Foto

Odpovím pouze na otázku o výjimce a pokusím se ignorovat ty bláboly kolem: To, že zákony něco umožňují, třeba týrání hospodářských zvířat, ještě neznamená, že je to správné. Jasně jsem ukázal, že trpí všechna hospodářská zvířata a je pokrytecké to ignorovat, zabývat se jen poslední minutou života zvířete a dělat z toho boj za blaho zvířat, je trapné.

4 3
možnosti
BC

Když jím maso,poslední na co přitom myslím,je jakým způsobem to zvíře bylo asi zabito.

2 1
možnosti
MW

Další rozumný a potřebný článek, pane Poláku. Držím vám R^R^R^

3 3
možnosti
LN

..nemám nic proto veganství..je to filosofie, kterou jste si sám zvolil.....ale neraďte mi jak mám zabíjet prase.....já vám také nepředepisuju jak máte okusovat obilí....

2 2
možnosti

Ale autor se právě pokouší poukázat na to, že existují snahy určitých "jedlíků masa" říkat ostatním, jak se zvířata zabíjet smějí a jak nesmějí.

3 0
možnosti
JN

pane vegetariane, mne nepoboruji ani halal, ani koser ani "nase" porazky, zvire je urceno k jidlu. odjakziva.

3 0
možnosti
Foto

Tož si nechte čvachtat.

0 2
možnosti
  • Počet článků 606
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1349x
Narodil jsem se 5. března 1975 v Brně, kde také žiji. Zajímám se o pravoslaví, filosofii, religionistiku, fotografování a literaturu. Politicky jsem demokratický levičák. Nenápadně jurodivý.

Kontakty:
- jaroslavpolak1975@gmail.com
- Twitter
- Facebook
- Flickr (fotografie)

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky

Oblíbené články