Kratochvilné vyprávění

„Tak s tím těžkým ublížením na zdraví to bylo asi takhle,“ povídal ten chlápek poté, co jsem mu objednal slíbeného ferneta.

„Žádnej vliv alkoholu tam nebyl, to musím říct rovnou. Ne, že bych byl úplně střízlivej, že jo, ale rozhodně sem byl při smyslech. Nějaký promile, to nic není přece. No, takže v šalině to bylo, takhle navečer, jel jsem z hospody domů dřív, půlnočním rozjezdem, proto sem taky nebyl úplně našrot, na rozdíl od toho kudrnatýho chlápka v klobouku, co nastoupil na Maliňáku, i když ten možná jel v něčem jiným. První jsem si ale všiml toho smradu, jak zkažený vajíčka, takovej vlezlej smrad, ne moc silnej, ale vlzelej, jako když si někdo uprdne. Rozhlížím se, odkud to jako jde a vidím, jak se od toho týpka lidi odtahujou. A fakt, že jo, to smrděl on. A přitom byl oblečejnej docela slušně. Žádnej typickej bezďák. Trochu divně na město, zelený sako, kalhoty a klobouk, jako myslivec, ale flintu neměl, ani žádný takový ty myslivecký vodznáčky, zlatý větvičky, však víš, co myslím... to neměl. A čistej byl, proto bylo divný, že tak smrdí. Na Pionýrské už to bylo k nevydržení. Spousta lidí vystoupila a asi šli do předního vozu, někteří mu nadávali a říkali, ať vypadne. Tak sem mu taky řekl, vysmrď kámo, ale on se začal chechtat a ten smrad byl jakoby ještě horší. Co jsme tam zbyli, stáhli jsme se na druhej konec.A ten chlápek si normálně zul pravou botu, taková lakýrka to byla a hodil ji po mně. Trefil mě do ramene strašně se chechtal. A to už ale fakt nebyla prdel, to nejde tak nechat, že jo, a tak jsem zařval něco jako, že to se posral v kině a šel jsem po něm smrad nesmrad. A on tak nějak divně vykopnul levou nohou a trefila mě druhá bota rovnou doprostřed čela. To mě zarazilo a no ty vole, kdybys viděl tu levou nohu, byla úplně pokřivená, jako by pod tou ponožkou byl nějakej pahýl nebo co, ani nevím, jak mu tam ta bota předtím držela. Docela mi z toho běhal mráz po zádech. Šalina se blížila k veterině na Karouzské. Najednou mi došlo, že jsme v tom voze zůstali s tím chlápkem sami. Bylo to nějak divně děsivý a bylo mi šoufl, z toho smradu, z toho chlápka a asi i z toho strachu. No, fakt jsem se tak nějak bál a ani nevím proč. Ale sebral jsem se, skočil po něm a jednu mu fláknul. Byla to docela pecka a ten trochu srandovní klobouk odletěl bokem. Šalina zastavila. Podíval jsem se na něj a normálně mu z těch černejch kudrnatejch vlasů lezly nějaký výrůstky. Jako rohy, ale byly takový černý a jakoby masitý, fakt hnusný. Otevřely se dveře. A já jsem ho popad a vyhodil ven. Letěl pěkně po hlavě a rozmáz se na dlažbě.A tak to bylo. Ale nikdo mi to nevěří, prej sem byl nalitej a měl vidiny, žádní svědci se nepřihlásili a ten rozmázlej chlápek prej byl jen postiženej a teď má navíc nos na sračky. Takže asi pudu sedět, no. Ale já vím, co sem viděl a cejtil. Nikdo mně to nevymluví...“ 

Autor: Jaroslav POLÁK | pondělí 7.2.2022 18:56 | karma článku: 10,62 | přečteno: 303x
  • Další články autora

Jaroslav POLÁK

Horizonty událostí (skica)

„Proč mě někdy nepozveš na návštěvu?“ zeptala se s lehce šibalským výrazem v její pěkné tváři a já si v té chvíli opravdu nebyl jist, jaké přísliby se za tou zdánlivě nevinnou otázkou mohou skrývat.

6.4.2022 v 11:11 | Karma: 7,75 | Přečteno: 419x | Diskuse| Poezie a próza

Jaroslav POLÁK

Její krásný oči (skica)

„Víš, že máš fakt krásný oči?“ řekl jsem. Bylo to banální, ale byla to pravda. Měla krásné hnědé oči s duhovkami připomínajícími letokruhy vzácných cizokrajných stromů.

4.4.2022 v 21:58 | Karma: 13,27 | Přečteno: 392x | Diskuse| Poezie a próza

Jaroslav POLÁK

Zamyšlení nad celníkem a farizejem

Biblické zamýšlení nad známým podobenstvím o upřímnému pokání výběrčího daní a sebestřednosti náboženského profesionála.

13.2.2022 v 15:38 | Karma: 10,20 | Přečteno: 396x | Diskuse| Společnost

Jaroslav POLÁK

Názorové bujení

Každému se čas od času udělá názor. Takový člověk má většinou potřebu se vymáčknout, obvykle na veřejnosti. Zpravidla to není hezký pohled, ale dá se to taktně přejít.

9.2.2022 v 10:00 | Karma: 6,73 | Přečteno: 152x | Diskuse| Miniblogy

Jaroslav POLÁK

Buďme více lidmi

Dlouhou dobu jsem na blog nic nenapsal, protože na téma „koronavirus“ psalo leckde mnoho povolanějších, a jiná témata mi připadla aktuálně nepodstatná. Myslím však, že nastal čas přijít s troškou do mlýna...

13.5.2020 v 23:28 | Karma: 19,19 | Přečteno: 719x | Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Neapol zasáhlo zemětřesení o síle 3,9. Ohnisko se nacházelo na svahu sopky Vesuv

27. dubna 2024  9:52

Oblast kolem sopky Vesuv nedaleko jihoitalské Neapole v sobotu ráno zasáhlo zemětřesení o síle 3,9....

Veřejnoprávní média by neměla mít zisk z reklamy, zní z Asociace komerčních televizí

27. dubna 2024  9:41

Mediální manažerka Klára Brachtlová už rok stojí v čele Asociace komerčních televizí (AKTV). Tu...

Bystroň tvrdí, že balíčky od Ruska nedostal. Stěžuje si, že se stal obětí kampaně

27. dubna 2024  9:12,  aktualizováno  9:25

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň se ohradil proti článku magazínu Der Spiegel,...

Kanada přispěje české iniciativě na dělostřeleckou munici. Přidá i na drony

27. dubna 2024  8:55

Kanada poskytne další peníze na ukrajinskou výrobu dronů a na českou iniciativu, jejímž cílem je...

  • Počet článků 606
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1349x
Narodil jsem se 5. března 1975 v Brně, kde také žiji. Zajímám se o pravoslaví, filosofii, religionistiku, fotografování a literaturu. Politicky jsem demokratický levičák. Nenápadně jurodivý.

Kontakty:
- jaroslavpolak1975@gmail.com
- Twitter
- Facebook
- Flickr (fotografie)

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky

Oblíbené články