Jaroslav POLÁK

Narodil jsem se 5. března 1975 v Brně, kde také žiji. Zajímám se o pravoslaví, filosofii, religionistiku, fotografování a literaturu. Politicky jsem demokratický levičák. Nenápadně jurodivý.

Kontakty:
- jaroslavpolak1975@gmail.com
- Twitter
- Facebook
- Flickr (fotografie)
  • Počet článků 606
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1349x

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky

Oblíbené články

Jaroslav POLÁK

Night Of The Living Dead Hotel (fotografie)

Hotel Bobycentrum mi připomíná zombie, přestože působí už nejméně 13 let prázdným dojmem, stále nějak přežívá. Před těmi třinácti lety jsem tam s přáteli a svou tehdejší dívkou navštívili diskotéku, kde jsme byli my čtyři a ještě další dva lidé. I tehdy se svítilo jen v jednom jediném okně, ale nevím už, zda to bylo to stejné, jako na fotografii (nedivil bych se, kdyby ano). Celá ta lokalita je nádherně prokletá. Rozpadající se zimní stadion už byl bohužel zbourán, ale stále je tam opuštěný stadion fotbalový, zpustlý park, zavřené provozovny... Prostě "Zóna".

15.7.2013 v 23:28 | Karma: 7,70 | Přečteno: 394x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Liška domácí (fotografie)

V rámci Liščího deníku jsem na svém soukromém blogu zveřejnil už spoustu fotek, ale konečně jsem si dal tu práci a tak dlouho fotil lišku Živu Minoltou Digimage, až se mi povedla fotografie vhodná k další úpravě a ne pouze dokumentární.

15.7.2013 v 10:28 | Karma: 16,30 | Přečteno: 1265x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Péče o těla (fotografie)

O tom, že se na brněnské Lidické ulici vedle sebe nacházejí kosmetický salon a pohřební služba, což vytváří opravdu zajímavý kontrast dvou různých typů péče o lidské tělo, jsem již psal. Tentokrát jsem si dal trochu práci a vyfotil obě inkriminované provozovny trochu víc na úrovni.

14.7.2013 v 17:38 | Karma: 10,66 | Přečteno: 818x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Brána do pekla (fotografika)

Možná, že brána do pekla vůbec není impozantní, ale naopak zcela všední; stejně jako je obvykle všední až banální i zlo samo...

13.7.2013 v 20:00 | Karma: 7,99 | Přečteno: 584x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Prodejna uzavřena (fotografie)

K poslednímu červnu byla uzavřena prodejna Billy, kam jsem chodil deset let nakupovat. Musím říci, že je mi to líto a trochu mi to zkomplikovalo život, ale současně mě to inspirovalo k tomu, abych začal fotograficky mapovat tu podivnou lokalitu, kde se prodejna nacházela, a jíž jsem začal říkat “Zóna”. Ucelená fotoreportáž přijde později, myslím, že atmosféru těch míst tato fotka vystihuje poměrně dobře.

12.7.2013 v 19:46 | Karma: 8,02 | Přečteno: 617x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Cestář (fotografie)

Tuto fotku jsem vytvořil před týdnem na ulici Lidická - nad ulicí se vznášel bílý opar za pomalu jedoucí dodávkou. Muž před autem vypaloval praskliny na silnici, muž za autem je zaplňoval dehtem nebo čím to bylo. Cestáře jsem vyfotil a fotku následně upravil; jak se mi povedla, posuďte sami.

12.7.2013 v 11:11 | Karma: 8,56 | Přečteno: 458x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Svatá noc (obrázek)

Obrázek, stejně jako tento, jsem vytvořil do soutěže na Worth1000, vznikl na téma "kamenný domek". Neuspěl jsem s ním, ale myslím, že má cosi do sebe. Inspirací mi byla fotka Miroslava Fišmeistera.

11.7.2013 v 21:00 | Karma: 7,92 | Přečteno: 327x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Eliška (fotografie)

Moje třináctiletá fenka Eliška, aktuální fotografie. Foceno Minoltou Digimage s manuálním nastavením.

10.7.2013 v 15:30 | Karma: 12,81 | Přečteno: 728x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Mezitím v čase snů (obrázek)

Tento obrázek je mojí poctou umění a spiritualitě původních obyvatel Austrálie. Využil jsem pěknou fotografii Imigračního muzea v Melbourne a fotky z výstavy umění Aboriginců v brněnském Anthroposu.

10.7.2013 v 13:07 | Karma: 9,41 | Přečteno: 349x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Pomstíme ji! (obrázek)

Tento obrázek vznikl jako příspěvek do soutěže na Worth1000, jehož tématem bylo využití obrázku houpacího jednorožce. Napadlo mě následující pohádkově-nepohádkové panenkové drama:

9.7.2013 v 11:01 | Karma: 6,45 | Přečteno: 355x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Soukromé vesmíry (fotografie)

Asi před měsícem jsem jel autobusem, bylo horko a slunečno a před sebou jsem viděl námět na parádní fotku - krásnou dívku, mladého muže zády k ní, byla v tom dynamika, kterou jsem chtěl zachytit. Jenže to jediné, co jsem měl, byl mobilní telefon Sonim, jehož foťák má svá výrazná omezení.

8.7.2013 v 18:11 | Karma: 10,97 | Přečteno: 462x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Pocta první expedice na Mars Rayi Bradburymu (obrázek)

Obrázek vznikl v rámci soutěže na Worth1000, úkolem bylo nějak zpracovat kamenný domek. Něčím mi evokoval Marťanskou kroniku, a tak jsem jej umístil na Mars jako památník tomuto velkému spisovateli postavený první a současně poslední marťanskou expedicí, na jejíž habitat nyní klesá rudý prach. Snad se mi podaří předat ten pocit, který jsem při tvorbě obrázku zažíval.

7.7.2013 v 22:07 | Karma: 9,02 | Přečteno: 333x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Shadows on the Wall (fotografie)

Fotografie vznikla před pár dny jako soutěžní příspěvek do fotografické sekce Worth1000 na téma "Zeď". Vyfotil jsem ji kamerou Benq, kontrasty jsem upravil následně. Mým záměrem bylo vyfotit tu zeď a ta slečna se tam připletla vlastně náhodou. Šťastnou náhodou! A ani o tom neví.

6.7.2013 v 13:42 | Karma: 7,39 | Přečteno: 278x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Gordon’s Eye (fotografie)

Před nedávnem jsem zveřejnil fotkami doplněné povídání o mé domácí zoo, ty fotografie však byly dokumentárního charakteru. Zvířata jsou však inspirací i k umělečtějším počinům. Následující fotografie je mým prvním příspěvkem do fotografické soutěže na Worth1000.

4.7.2013 v 11:47 | Karma: 6,89 | Přečteno: 246x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Oh no! Not You Again! (obrázek)

Následující obrázek vznikl jako příspěvek do soutěže na Worth1000, zadáním bylo zelastičtit něco normálně pevného. Moc dobře nedopadl, přesto si myslím, že má cosi do sebe.

2.7.2013 v 20:53 | Karma: 7,80 | Přečteno: 835x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Rodina se dívá na kovovou skulpturu (digitální koláž)

Před nedávnem jsem objevil vynikající projekt Worth1000, kde jsou vyhlašovány soutěže v oblasti fotografie a počítačové grafiky. Zde je můj úplně první příspěvek, který se umístil na pěkném pátém místě. Úkolem bylo kreativně využít obrázek staré kovové skulptury.

28.6.2013 v 14:41 | Karma: 8,71 | Přečteno: 570x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Dead End a Melancholie (obrázky)

Konečně zase jednou zbrusu nová věc pokud jde o výtvarnou tvorbu! “Dead End”, slepá ulička, situace bez východiska... Užijte si to ;-)

26.6.2013 v 10:21 | Karma: 8,06 | Přečteno: 387x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Valkýrka (foto štěněte)

V létě roku 2003 jsem se potýkal s pěti štěňaty, jež se v důsledku nehody při venčení přihodila mé tehdy tříleté fence Elišce. Udělal jsem tehdy nějaké fotky a rád bych se podělil o jednu z nich, jež mi zůstala, a která má, myslím, jistý výtvarný přesah.

25.6.2013 v 8:18 | Karma: 10,76 | Přečteno: 543x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Vrchol močálu (koláž)

Tato koláž pochází z roku 2003 a byla jen minimálně graficky upravena. Vyjadřuje patrně myšlenku, že se někdy prostě nemůžete potopit dost vysoko ;-)

24.6.2013 v 15:07 | Karma: 7,16 | Přečteno: 535x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Třetí den po konci světa (koláž)

Jeden z posledních obrázků mého výtvarného vzepětí z let 2002-2004. Vznikl v září 2004 jako počítačová koláž fotografie (zmije v teráriu) a uměle vytvořené krajiny (programem Terragen). Vznikl v době, kdy nastal čas odvrátit zrak od vnitřních obrazů a obrátit se čelem vstříc světu. Tento obraz jakoby byl posledním melancholickým ohlédnutím se za jedním končícím obdobím.

18.6.2013 v 20:47 | Karma: 6,76 | Přečteno: 323x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Spectres Rising (koláž)

„Ein Gespenst geht um in Europa – das Gespenst des Kommunismus...” Pro někoho naděje, pro někoho hrozba, tak či onak i v 21. století stále aktuální. Pokusil jsem se o výtvarnou reflexi.

8.6.2013 v 20:48 | Karma: 4,79 | Přečteno: 230x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Lightbringer Rat (obrázek)

Následující obrázek je upravená fotografie potkaní samičky Živy, kterou jsem před lety choval. Byl vytvořen v roce 2006 pomocí programu Paint Shop Pro.

27.4.2013 v 17:59 | Karma: 6,88 | Přečteno: 370x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Audi et Le ballon (vintage foto)

K letošním narozeninám jsem dostal od své bývalé ženy závodní Audinu. Je to pěkný kousek, i když léta své největší slávy má již za sebou. Konečně jsem se dostal k tomu, abych ji stylově vyobrazil a rád se se svými čtenáři podělím:

12.4.2013 v 9:49 | Karma: 5,95 | Přečteno: 541x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Světelná bříza

Na ulici, kde bydlím, jsem se přátelil s břízou. Chodíval jsem kolem ní celé roky a nikdy jsem ji nezapomněl pozdravit a pohladit po kůře.

21.3.2013 v 9:11 | Karma: 12,38 | Přečteno: 585x | Diskuse| Fotoblogy

Jaroslav POLÁK

Zátiší s potkankou

Zvířátko na následujífí fotografii je potkanka Kalamita (1. července 2006 – 8. březen 2009) a myslím, že se jedná o jednu z mála mých fotografií, jež považuji za opravdu zdařilé.

13.3.2013 v 10:42 | Karma: 13,76 | Přečteno: 517x | Diskuse| Fotoblogy