Příběh o plnění snů

„Hele, myslíš, že když se ti něco zdá, tak se to splní?” zeptal se ve čtvrtek ráno Jirka, mladší kolega. Vypadal poněkud vystrašeně...

„Obvykle ne, a když, tak jen čirou náhodou,” odvětil jsem. „A co se ti to vlastně zdálo?”

„Zdálo se mi, že si mě šéf vzal stranou, a řekl mi: ‚Jiří, vím, že se snažíte, ale ty vaše výkony nejsou takové, jaké jsme očekávali, takže se s vámi budeme muset rozloučit.‘”

„Jen klid,” řekl jsem mu. „Ten sen jen zpracovává to, že jsi ještě ve zkušebce a máš zbytečně malé sebevědomí. Rozhodně to není žádná předpověď. Netrap se tím.”

Nevím, nakolik se Jirka uklidnil, ale ten den jsme rozmontovávali set-top boxy a pustil se do toho vskutku s vervou. Nakonec frčel takovým tempem, že ani starší kolega Milan, trpící silnou arachnofóbií, by snad neprchal před pavoukem tak rychle, jak Jirka ten den pracoval.

Já jsem pracoval také svižně, ale ani jsem se nepokoušel Jirkovi konkurovat. A taktně jsem vykonával různé práce kolem, jako je odvážení zpracovaného materiálu do skladu, aniž bych si vyžádal jeho asistenci, což někdy dělám; tak nějak jsem cítil, co se v něm odehrává a nechtěl jsem rušit jeho kruhy.

Odpočítal jsem mu posledních deset vteřin do půl šesté a zeptal se, kolik jich udělal.

„Kolik myslíš?”

„Stopadesátpět?”

„Stošedesátpět!” pravil vítězoslavně.

„Seš dobrej! Můj rekord je stošedesátjedna.”

„Já vím,” usmál se.

Kolega Milan o tom pak šéfa zpravil.

***

Přišel pátek. To už se žádné rekordy netrhaly, kromě set-top boxů jsme se věnovali různým činnostem, které se nedají přesně kvantifikovat, jako je uklízení haly, učení se novému pracovnímu postupu a tak. Jirka objevil na základní desce jednoho set-top boxu svlečku pavouka velikosti nehtu na malíčku a potměšile položil celou desku Milanovi na ponk. A protože jsem ještě potměšilejší a rád dovádím věci k dokonalosti, namaloval jsem fixou na kousek papíru velkou šipku a nasměroval ji k té svlečce.

Přišel Milan.

„Co to je?” zeptal se.

„Na to přijdeš,” odvětil jsem s pokerovou tváří.

Milan koukal na základní desku a po chvíli odskočil od ponku.

„Kurva, to mi nedělej!”

„...”

„A dej to pryč! A počkej, až zjistím, co platí na tebe!”

„To budeš mít těžký.”

Ve skutečnosti trpím fóbií z úřadů a možná to v rámci fair-play Milanovi řeknu, i když netuším, co by kolem toho mohl vymyslet za kulišárnu. Jo, určitě mu to řeknu - fakt mě zajímá, jestli by na to téma něco vymyslel!

A tak plynul den. Věnovali jsme se svým úkolům, občas si povídali, poslouchali jsme muziku.

Pak přišel šéf a vzal si Jirku stranou.

„Jiří,” začal, a Jirka myslel, že omdlí. Bylo to úplně jako z toho jeho snu.

„Milan mi řekl, jaký jste včera odvedl výkon a tak tady ode mě máte malý dárek.”

A dal mu láhev vína...

Autor: Jaroslav POLÁK | pátek 15.4.2016 23:20 | karma článku: 23,39 | přečteno: 460x
  • Další články autora

Jaroslav POLÁK

Horizonty událostí (skica)

„Proč mě někdy nepozveš na návštěvu?“ zeptala se s lehce šibalským výrazem v její pěkné tváři a já si v té chvíli opravdu nebyl jist, jaké přísliby se za tou zdánlivě nevinnou otázkou mohou skrývat.

6.4.2022 v 11:11 | Karma: 7,75 | Přečteno: 420x | Diskuse| Poezie a próza

Jaroslav POLÁK

Její krásný oči (skica)

„Víš, že máš fakt krásný oči?“ řekl jsem. Bylo to banální, ale byla to pravda. Měla krásné hnědé oči s duhovkami připomínajícími letokruhy vzácných cizokrajných stromů.

4.4.2022 v 21:58 | Karma: 13,27 | Přečteno: 392x | Diskuse| Poezie a próza

Jaroslav POLÁK

Zamyšlení nad celníkem a farizejem

Biblické zamýšlení nad známým podobenstvím o upřímnému pokání výběrčího daní a sebestřednosti náboženského profesionála.

13.2.2022 v 15:38 | Karma: 10,20 | Přečteno: 396x | Diskuse| Společnost

Jaroslav POLÁK

Názorové bujení

Každému se čas od času udělá názor. Takový člověk má většinou potřebu se vymáčknout, obvykle na veřejnosti. Zpravidla to není hezký pohled, ale dá se to taktně přejít.

9.2.2022 v 10:00 | Karma: 6,73 | Přečteno: 152x | Diskuse| Miniblogy

Jaroslav POLÁK

Kratochvilné vyprávění

„Tak s tím těžkým ublížením na zdraví to bylo asi takhle,“ povídal ten chlápek poté, co jsem mu objednal slíbeného ferneta.

7.2.2022 v 18:56 | Karma: 10,62 | Přečteno: 303x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Auto vjelo na chodník a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  18:53

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Obří požár haly se škodou 1,8 miliardy založil člověk, technickou závadu vyloučili

3. května 2024  11:15

Příčinou rozsáhlého požáru průmyslové haly v Žebráku na Berounsku, který loni v létě podle policie...

Učil na škole scientologů. Manipulují dětmi a vydělají miliony, líčí pedagog

3. května 2024  11:15

Premium Jsou mezi námi a i přes snahu se skrývat tahají za nitky v různých sektorech. Řeč je o...

Část vykolejené soupravy u Klínce vyprostili. Dva vagony zůstávají kus od tratě

3. května 2024  11:11

Nehodový vlak Správy železnic (SŽ) v noci na pátek vrátil na koleje hnací soupravu osobního vlaku...

Kopání do mrtvol, říká o rozsudku bývalý příslušník StB. Padly podmínky

3. května 2024  11:09

Dvě dvouleté a jednu tříletou podmínku uložil ve čtvrtek Obvodní soud pro Prahu 1 trojici bývalých...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 606
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1349x
Narodil jsem se 5. března 1975 v Brně, kde také žiji. Zajímám se o pravoslaví, filosofii, religionistiku, fotografování a literaturu. Politicky jsem demokratický levičák. Nenápadně jurodivý.

Kontakty:
- jaroslavpolak1975@gmail.com
- Twitter
- Facebook
- Flickr (fotografie)

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky

Oblíbené články